Salibandyliigan brändi jää osaksi historiaa – pääsarja muuttuu F-Liigaksi. Samalla logomaailma on uudistunut ja liigalle avattu omat verkkosivut.

Uuden F-Liigan alla pelataan sekä miesten että naisten sarjoja. 30 joukkueen liigasta (naiset 16 joukkuetta, miehet 14 joukkuetta) kasvaa lähes 900 pelaajan myötä koko Suomen suurin palloiluliiga.

Uudistus on osa keväällä 2019 valmistuneen Salibandyliigan strategian toteuttamista. F-Liigan tavoitteet ovat selvät: tehdä lajin kruununjalokivestä maailman arvokkain salibandysarja ja tavoittavin sisäpalloilusarja Suomessa. – Olemme todella innoissamme. Uusi aika alkaa. Ja tätä varten on tehty valtavasti töitä. F-Liiga antaa seuroille mahdollisuuden uudenlaiseen kasvuun: F-liiga haluaa näkyä ja vaikuttaa kotimaan ohella jatkossa myös kansainvälisesti, F-Liigan toimitusjohtaja Kimmo Nurminen kommentoi.

– Salibandy on maailmalla vauhdikkaasti kasvava laji. Haluamme, että huippusalibandyn seuraaminen kohdistuu nimenomaan Suomen liigaan. Sen takia brändistä tehtiin myös helposti kansainvälistettävä, Nurminen lisää.

Uudet liigan kanavat (fliiga.com sekä sosiaalisen median tilit) ovat auenneet keskiviikkona kello 10.00. Ne antavat myös sarjan viestintään uutta potkua. F-Liiga haluaa olla jatkossa enemmän esillä ja nostaa lajin persoonia ja tapahtumia uudella tavalla esille, omat kanavat avataan palvelemaan globaalia seuraajakuntaa. – Haluamme inspiroida, liikuttaa ja nostaa esille liigan persoonia ja tähtiä. Uusi F-Liiga on merkityksellinen ja erottuva urheiluviihdetuote. Se näkyy jatkossa myös sarjan viestinnässä, F-Liigan tuore viestintäpäällikkö Ilari Isotalo avaa.

Uuden brändi-ilmeen myötä F-Liigan alla pelataan sekä naisten että miesten sarjaa. Tasa-arvo on tärkeä osa uutta liigaa. – Meillä 30 joukkuetta pelaa samassa yhteisessä F-Liigassa: miesten ja naisten sarjoissa. Meille on tärkeää saada kaikki joukkueet saman brändin alle, Nurminen alleviivaa.

Käy tutustumassa fliiga.com