Taustalla brändiuudistuksessa oli pidempi aikainen ajatus logon uusimisesta vastaamaan tämän päivän standardeihin ja käytännöllisempään suuntaan. Uusi logo on helppo tunnistaa omaksi ja se on graafisesti yksinkertaisempi. Lisäksi tulemme jatkossa käyttämään Jymy lyhennettä tulos- ja tilastopalveluissa.
Viime vuonna vietimme Jymyn salibandyjaoston 25-vuotis juhlavuotta. Tästä on hyvä jatkaa uudella ilmeellä kohti Salibandyliigaa ja Nurmon Jymyn uutta tulemista liigakentille. Uusi logo otetaan käyttöön koko salibandyjaostossa porrastetusti.
Salibandyliiga tulee myös uusimaan brändinsä ja nimensä lähiviikkoina joka julkaistaan 20.5.2020. Me halusimme olla myös tässä mukana uudistamassa omaa brändiämme omalta osaltamme. Lisäksi tulemme käyttämään jatkossa slogania ”Me ei pelkää”, jonka kannattajamme lanseerasivat pudotuspeleissämme viime keväänä. Se kuvaa ensi kauden tavoitetta myös loistavasti, sillä emme lähde kentälle pelkäämään, vaan voittamaan jokaista ottelua.
Logo valikoitui kolmen eri suunnittelijan näkemysten ja ehdotusten pohjalta. Pohjana päädyttiin käyttämään vanhaa tuttua tekstiä ja siihen ympärille helposti tunnistettavaa vaakunaa, josta on helppo jalostaa erilaisia logomallinnuksia myös fanituotteisiin. Fanituotteita tullaan lanseeraamaan tulevan kesän aikana tulevalle liigakaudelle, ja otamme ehdottomasti toiveitanne vastaan fanituotteiden suhteen. Vanha logo oli käytössä 10 vuotta. Toivottavasti tällä uudella logolla mennään vähintäänkin sama matka, kuin edellisellä.
Lisäksi olette huomanneet, että olemme profiloineet itsemme ”koko Pohjanmaan joukkueeksi”. Haluamme, että voimme edustaa koko Pohjanmaata Suomen korkeimmalla sarjatasolla, ja se tulee näkymään konkreettisesti myös jo ensi kaudella. Tästä tulemme kertomaan myöhemmin lisää. Joukkueen rakenne koostuu pelaajista ympäri pohjanmaata ja haluamme jatkossa olla myös seura, johon lupaavat liigapelaajat voivat tulla ympäri Pohjanmaan.
Lisätietoja:
Olli-Jussi Sariola
Manageri
Nurmon Jymy salibandy
0400 660 841
Logon ja visuaalisen ilmeen suunnitteli ja toteutti KOKO-Markkinointi.